Wyniki konkursu na kartkę świąteczną

Kategoria klas I-III Zwyciężczyni: Magdalena Michalczyk Wyróżnienia: Gabriela Smoląg, Oskar Bartusik, Łukasz Kunicki, Klara Guterch, Nadia Ostałowska, Noemi Ostałowska Kategoria klas IV-VII Zwyciężczyni: Gabriela Prokop Wyróżnienia: Kateryna Koziy, Szymon Poliszak, Martyna Sztuder-Krupińska, Nikodem Krysiak. Nagrody i dyplomy są do odebrania u p. Łukasza Szajnowskiego. Zwycięzcom oraz autorom wyróżnionych prac serdecznie gratulujemy!

Czytaj więcej

Kasia w finale!

Z wielką dumą informujemy, że Kateryna Koziy (klasa 4) przeszła do III etapu konkursu InstaLogik! Kasia zdobyła 250 na 300 możliwych punktów, co pozwoliło jej na awans do wielkiego finału! Ten odbędzie się już 27 marca o godz. 10. Składamy serdeczne gratulacje Kasi oraz wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w dotychczasowych etapach konkursu! Małe podsumowanie…

Czytaj więcej

Legomania!

W ostatnich dniach, uczniowie naszej szkoły mieli okazję stać się prawdziwymi budowniczymi. Wzięli bowiem udział w konkursie LEGO. To niesamowita zabawa, która łączy pokolenia. Zadanie uczniów było dodatkowo utrudnione – nie dostali żadnej wskazówki co mają zbudować. Musieli wzbić się na wyżyny własnej kreatywności. Powstały cudowne budowle, zagrody, fabryki czy postaci. Jesteśmy zachwyceni pomysłowością naszych…

Czytaj więcej

Mistrzowska Galeria Leonarda

Leonardo da Vinci w swym życiu nie ukończył zbyt wielu obrazów. Muzea na całym świecie mogą się poszczycić zaledwie kilkoma dziełami, które można uznać za ukończone. Należy do nich zaliczyć ,,Damę z gronostajem” znajdującą się w Krakowie. W przeciwieństwie do obrazów mistrz zostawił po sobie dużą ilość rysunków i szkiców oraz kilkadziesiąt szkicowników. Pomysł na…

Czytaj więcej

Konkurs na Kartkę Świąteczną

Nasza Szkoła ogłasza konkurs na Kartkę Świąteczną. Praca powinna zawierać elementy graficzne związane ze świętami. Forma pracy jest dowolna. Może to być grafika komputerowa lub plastyczna (skan lub zdjęcie). Prace będą nagradzane w dwóch kategoriach: klas I-III oraz IV-VII. Nagrody: ocena z informatyki, publikacja prac na stronie internetowej szkoły, pamiątkowe dyplomy Pracę w formie cyfrowej…

Czytaj więcej

InstaLogik

W konkursie InstaLogik 2020/2021 wystartowało 7 naszych reprezentantów z klas IV, V i VI. Do II etapu dostało się 4 uczniów naszej szkoły. Kasia, Kacper, Robert oraz Szymon zdobyli wystarczającą liczbę punktów i spróbują swoich sił w następnej fazie konkursu. Serdecznie gratulujemy! Celem konkursu jest zachęcenie uczniów do zmierzenia się z zadaniami logicznymi oraz prostymi…

Czytaj więcej

Dni programowania

Programowanie oraz nauka kodowania pomaga nam zrozumieć otaczający nas świat. Wbrew obiegowej opinii zajęcie to nie jest zarezerwowane tylko dla „umysłów ścisłych”. Precyzja oraz umiejętność logicznego myślenia pozwala nam rozwijać się w każdej dziedzinie życia. Nauka programowania jest jednym z najlepszych sposobów, aby nauczyć się skutecznie rozwiązywać problemy. Dzięki wielu językom oraz środowiskom programistycznym, każdy…

Czytaj więcej

Fajne pudełko – edukacyjny escape room

W ramach Codeweek realizowaliśmy dzisiaj projekt educacyjnego escape roomu, którego tematem było poszukiwanie tajemniczej księgi, zawierającej przepis na szczęście. Uczniowie klasy 3, rozwiązując zadania, uczyli się empatii, wrażliwości i szacunku do innych oraz poznawali wartość MAGICZNYCH słów: proszę, dziękuję i przepraszam. Projekt POSZUKIWACZE TAJEMNIC-TAJEMNICZA KSIĘGA to projekt grywalizacyjny realizowany w formie zagadkowego Escape roomu, w…

Czytaj więcej

Jak uczymy w SP Da Vinci?

Wielu rodziców zapisując dziecko do klasy pierwszej ma przekonanie, oparte na obserwacji otoczenia, własnym doświadczeniu lub zasłyszanych opiniach, że oto skończył się czas zabawy, swobodnej eksploracji, a zaczął okres poważnej pracy, siedzenia w ławce, odrabiania zadań domowych, systematycznej, żmudnej nauki, itp. Sądzimy, że tak ma wyglądać edukacja naszych dzieci.

Czytaj więcej

MATEMATYCZNY GLOBTROTER

MATEMATYCZNY GLOBTROTER to projekt uczący współpracy podczas projektowania wirtualnej wędrówki matematycznej opartej na grze. Zakłada rozwój kompetencji matematycznych, poszerzenie wiedzy ogólnej o świecie oraz poznanie narzędzi i aplikacji wykorzystywanych przy opracowywaniu zadania. Rezultatem jest interaktywna gra oparta na zasadach escape roomu, konstruowana przez uczniów pracujących w zespołach roboczych pod nadzorem nauczyciela.

Czytaj więcej

Edukacja domowa – czy warto?

Czy możliwa jest szkoła bez dzwonków, klas i dzienników? Bez codziennego odpytywania, bez sprawdzianów, klasówek i bez stresu? Szkoła, w której nauczyciel jest przewodnikiem a uczeń badaczem – myślącym i doświadczającym eksploratorem wiedzy? Nie tylko wierzymy, ale wiemy, że to możliwe. Że nie ma lepszej drogi do poznawania świata, niż doświadczenie i że nie ma…

Czytaj więcej

Zdalna edukacja w szkole Da Vinci

Od poniedziałku 16 marca realizujemy zdalne nauczanie z wykorzystaniem Google Classroom. Uczniowie codziennie spotykają się na wybranych przedmiotach i wspólnie z nauczycielem realizują lekcje on-line. Dzięki temu, że na co dzień korzystamy z nowych technologii mamy poczucie, że w tym trudnym momencie sprostamy wyzwaniu.

Czytaj więcej

Fajne granty – grant technologiczny dla naszej szkoły

Nasza szkoła otrzymała grant technologiczny w ogólnopolskim programie. Poszukiwacze Tajemnic – Tajemnicza Księga – projekt przedstawiony przez Fundację Szkołę Medialną z Krakowa zachwycił komisję grantową. Teraz członkowie instytucji otrzymają środki na zakup elementów potrzebnych do przeprowadzenia edukacyjnej lekcji i powalczą w drugim etapie rozgrywek. Wiedza zapakowana do pudełka Fajne Granty to program realizowany przez Fundację…

Czytaj więcej

Matma na gigancie – matematyczny projekt edukacyjny

MATMA NA GIGANCIE to matematyczny projekt edukacyjny dla uczniów oparty na grywalizacji. Uczestnicy mają do wykonania określone zadania, za które uzyskują punkty, będące nagrodą indywidualną lub/i zespołową. Punkty przyznawane są za wykonanie poleceń, dodatkowych zadań lub osiągnięcie kolejnego poziomu, a ich gromadzenie jest startem do osiągania kolejnych korzyści w grze. Osiągnięcie określonej liczby punktów oznacza…

Czytaj więcej

Podaruj 1 %

Drogi Rodzicu, Przyjacielu szkoły – Podaruj 1% podatku na naszą szkołę! Przekazanie 1% podatku zajmuje dosłownie chwilę, a dla naszej szkoły stanowi ważne źródło finansowania. Niemal wszyscy wiemy, że jedną setną swej podatkowej należności dla państwa możemy dać organizacjom, działającym na rzecz społeczeństwa. Jednak ciągle niewielu z nas to robi. Jak przekazać 1% podatku? Krok…

Czytaj więcej