Mózg należy trenować – im więcej ćwiczeń, tym efektywniejsza jego praca. Jednym z najkorzystniejszych ćwiczeń dla mózgu jest nauka języków obcych. Dlaczego?
Bo:
- Poprawia pamięć
- Rozwija wyobraźnię
- Uczy koncentracji i logicznego myślenia
- Pozostawia nas w dobrej kondycji umysłowej
Dlatego w Da Vinci Publicznej Szkole Podstawowej w roku szkolnym 2019/2020 zapraszamy do:
KLASY 1 DWUJĘZYCZNEJ (nauczanie w języku polskim i równolegle w języku angielskim)
Istotą dwujęzyczności w I etapie edukacyjnym (edukacja wczesnoszkolna) jest rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku angielskim w codziennych sytuacjach. Wybrane treści edukacji wczesnoszkolnej prowadzimy w języku angielskim, szczególnie zwracając uwagę na konwersację oraz umiejętność czytania i pisania. Wiodącą metodą kształcenia języka angielskiego w kl. I-III są gry i zabawy dydaktyczne oraz konserwatorium. Edukację dwujęzyczną realizuje nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, podczas codziennych zajęć w klasie oraz dodatkowych zajęć języka angielskiego.
Uczniowie dodatkowo mają możliwość uczestniczenia w zajęciach z robotyki, elementów programowania, szachów, gry na instrumentach muzycznych, zajęć matematycznych, przyrodniczych, artystycznych i Akademii Sportowej.
KLASY 1 ALGORYTMICZNEJ
Klasa nastawiona na kształcenie umiejętności matematycznych, logicznego myślenia i podstaw programowania. W ramach szerokiej współpracy z partnerami Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji uczniowie uczestniczą w dodatkowych zajęciach rozwijających umiejętność logicznego myślenia, formułowania wniosków i rozwiązywania problemów. Zajęcia realizowane są w oparciu o pomoce, metodykę i narzędzia TIK, z wykorzystaniem autorskiego programu Fundacji Szkoła Medialna pt. “Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry”, w ramach którego w procesie dydaktycznym wykorzystujemy m. in. matę edukacyjną, gry planszowe, komputerowe, zabawy logiczne i roboty.
Uczniowie dodatkowo mają możliwość uczestniczenia w zajęciach z robotyki, programowania, nauki języków obcych, szachów, gry na instrumentach muzycznych, zajęć matematycznych, przyrodniczych, artystycznych i Akademii Sportowej.
KLASY 4 DWUJĘZYCZNEJ
Nauczanie dwujęzyczne w II etapie edukacyjnym jest realizowane w ramach programu klas 4-6 i 7-8. W klasach 4-6 w programie nauczania stawiamy na rozwijanie kompetencji językowych na poziomie komunikacyjnym oraz doskonalenie zasad gramatyki jak również umiejętności czytania i pisania. Uczniowie realizują dodatkowe zajęcia języka angielskiego w ramach godziny konwersacyjnej. W klasach 7-8 nauczanie obejmuje 4 godziny języka angielskiego tygodniowo w rozszerzonym zakresie, godzinę konwersacyjną z native speakerem oraz realizację wybranych treści programowych z 2 przedmiotów ścisłych w języku angielskim. Ideą nauczania dwujęzycznego jest stwarzanie takich sytuacji edukacyjnych, w których uczeń nabywa oraz wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności posługując się językiem innym niż jego język rodzimy. W trakcie zajęć nauczyciele języka wykorzystują wiedzę, którą uczniowie zdobyli na innych zajęciach oraz rozwijają u uczniów umiejętności praktyczne i zachowania językowe użyteczne na lekcjach przedmiotów niejęzykowych.
W związku z dużym zainteresowaniem rekrutacją do pozostałych klas informujemy, że prowadzimy rekrutację uzupełniającą do kl. 2. 5, 6.
W klasach 5-6 od roku szkolnego 2019/2020 wdrażamy innowację pedagogiczną klas algorytmicznych i dwujęzycznych. Uczniowie bezpłatnie uczestniczą w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego i drugiego języka nowożytnego oraz dodatkowych zajęciach z matematyki. W ramach Akademii Kodera uczniowie rozwijają kompetencje matematyczne, poznają podstawowe języki programowania, podstawy robotyki, kodowania gier. Uczestniczą w konkursach programistycznych oraz programach realizowanych przez partnerów Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji, w tym Wyższą Szkołą Ekonomii i Informatyki w Krakowie, Zakład Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Polskie Towarzystwo Informatyczne.