Zasady rekrutacji

Zasady i harmonogram przyjmowania dzieci do Szkoły:

  1. Rekrutacja elektroniczna na rok szkolny 2025/26 trwa od 7 października do 28  października 2024 r.
  2. Pierwszym etapem rekrutacji jest wypełnienie elektronicznego FORMULARZA REKRUTACYJNEGO wraz z ankietą rekrutacyjną. Zgłoszenie dziecka do szkoły jest jednocześnie wyrażeniem zgody na uczestniczenie w postępowaniu kwalifikacyjnym. 
  3. O przyjęciu dziecka do szkoły decyduje Dyrektor. Na spotkanie kwalifikacyjne umawiani są kandydaci wraz z rodzicami po wstępnej weryfikacji zgłoszeń. W celu ustalenia terminu spotkania szkoła skontaktuje się z rodzicami.
  4. Przyjęcie dziecka do szkoły następuje na podstawie dostarczonych i podpisanych przez oboje rodziców dokumentów rekrutacyjnych (po rozmowie rekrutacyjnej).
  5. Dokumenty rekrutacyjne stanowią: KARTA ZAPISU i WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA DO SZKOŁY. Dokumenty te dostępne są w wersji elektronicznej (patrz poniżej).
  6. Rodzic dostarcza na spotkanie kwalifikacyjne dokumenty rekrutacyjne oraz w przypadku ucznia klasy pierwszej Informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
  7. Rodzice dzieci zapisanych do szkoły zostają powiadomieni e-mailem o przyjęciu dziecka do szkoły.
  8. Rodzic potwierdza wolę przyjęcia dziecka do szkoły w postaci pisemnego oświadczenia w wyznaczonym terminie.
  9. Rekrutacja uzupełniająca (w przypadku wolnych miejsc w danej klasie) odbywa się do 31 sierpnia 2025 r. po indywidualnym spotkaniu Dyrektora z rodzicami ucznia i kandydatem.
  10. Liczba wolnych miejsc na rok szkolny 2025/26 wynosi 8.

Oferta edukacyjna Szkoły Da Vinci

w roku szkolnym 2024/2025

KLASA PIERWSZA Z ROZSZERZONĄ NAUKĄ JĘZYKA ANGIELSKIEGO 

oraz zajęciami ALGORYTMICZNYMI w obrębie klasy

Istotą rozszerzonej nauki języka angielskiego w I etapie edukacyjnym (edukacja wczesnoszkolna) jest rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku angielskim w codziennych sytuacjach. Wybrane treści edukacji wczesnoszkolnej prowadzimy w języku angielskim, szczególnie zwracając uwagę na konwersację oraz umiejętność czytania i pisania. Wiodącą metodą kształcenia języka angielskiego w kl. I-III są gry i zabawy dydaktyczne oraz konwersatorium. Edukację rozszerzoną nauczyciel realizuje podczas zajęć w klasie oraz dodatkowych zajęć języka angielskiego, prowadzonych przez drugiego nauczyciela w ramach konwersacji.

Uczniowie mają możliwość rozwijania swoich predyspozycji w ramach grupy MATEMATYCZNEJ KLASY MYŚLĄCEJ realizującej dodatkową godzinę algorytmiki w postaci obowiązkowych zajęć. Zajęcia są nastawione na kształcenie umiejętności matematycznych, logicznego myślenia i podstaw programowania. W ramach szerokiej współpracy z partnerami Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji uczniowie uczestniczą w dodatkowych zajęciach rozwijających umiejętność logicznego myślenia, formułowania wniosków i rozwiązywania problemów. Zajęcia realizowane są w oparciu o pomoce, metodykę i narzędzia TIK, z wykorzystaniem autorskiego programu Fundacji Szkoła Medialna pt. “Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry”, w ramach którego w procesie dydaktycznym wykorzystujemy m. in. matę edukacyjną, gry planszowe, komputerowe, zabawy logiczne i roboty.

W klasie pierwszej maksymalna liczba planowanych miejsc wynosi 20 uczniów.

W naszej szkole w klasach 1-3 w procesie dydaktyczno-wychowawczym realizujemy metodę pracy zwaną planem daltońskim, więcej na ten temat dowiesz się na naszym Blogu w sekcji dla rodziców.  Celem metody jest rozwijanie u dziecka odpowiedzialności oraz samodzielności w planowaniu i realizowaniu zadań szkolnych. W dydaktyce wdrażamy ocenianie kształtujące w postaci zeszytu OK, rozwijając naturalną motywację do pracy. 

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

Na bieżąco staramy się uruchamiać zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania uczniów oraz kształcące kompetencje społeczne. Spośród stałych zajęć realizowanych w małych zespołach proponujemy między innymi: Trening Umiejętności Społecznych (TUS), zajęcia algorytmiczne rozwijające kompetencje matematyczne, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz specjalistyczne terapeutyczne (logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne). Oferujemy indywidualne konsultacje oraz zespołowe zajęcia warsztatowe z psychologiem szkolnym. Każda klasa realizuje dodatkową godzinę języka angielskiego, przeznaczoną na konwersację oraz gry i zabawy językowe. Jest ona zaplanowana w podziale godzin danego zespołu. 

W roku szkolnym 2025/2026 planujemy kontynuować zajęcia z robotyki i programowania w ramach MATEMATYCZNEJ KLASY MYŚLACEJ wzbogacone o projektowanie i druk 3D. W miarę możliwości uruchamiać będziemy również dodatkowe zajęcia rozwijające naturalne umiejętności uczniów pozostających pod opieką świetlicy szkolnej.  Ponadto, jako szkoła wychodząca na przeciw potrzebom rozwojowym dzieci, rozpoczynamy w bieżącym roku szkolnym zajęcia specjalistyczne – terapię słuchową Alfreda Tomatisa. Prowadzi je przeszkolony specjalista logopeda. 

Uczniowie korzystający ze świetlicy szkolnej będą mogli uczestniczyć w zajęciach organizowanych przez nauczycieli prowadzących świetlicę, będą to m.in.: relaksacja przy muzyce, gry planszowe MAŁE I DUŻE GRY NA TEKTURZE, zajęcia taneczne, rękodzieło, kodowanie, bajkoterapia i inne.

Jak pracujemy w Szkole Da Vinci?

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA (KLASY I-III)

  • prowadzimy zajęcia w małych grupach,
  • wprowadzamy elementy pracy metodą planu daltońskiego,
  • nie zadajemy zadań do domu, dzieci pozostawiają książki i ćwiczenia w szkolnych szafkach,
  • wdrażamy dzieci do pracy metodą projektów,
  • stosujemy ocenianie wspierające i zeszyt OW,
  • zapewniamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,
  • stawiamy na indywidualizację pracy z uczniem,
  • zwiększamy atrakcyjność nauki poprzez lekcje z wykorzystaniem multimediów i pracowni mobilnej,
  • zapewniamy świetlicę, w której dzieci pod opieką nauczyciela uczestniczą w różnorodnych zajęciach,
  • oferujemy zajęcia pozalekcyjne dostosowane do obecnych wymogów SSE,
  • zapewniamy opiekę logopedy, pedagoga, psychologa.

KLASA IV-VIII

  • zapewniamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną,
  • pracujemy metodami projektowymi dostosowując je do potrzeb i preferencji uczniów,
  • nie zadajemy zadań do domu, realizujemy projekty edukacyjne jako pracę długoterminową i czasową,
  • uczymy młodzież odpowiedzialności za swój proces uczenia się stosując zasadę WSPÓŁPRACY UCZNIA I NAUCZYCIELA  w zakresie oceniania,
  • zwiększamy atrakcyjność nauki poprzez lekcje z wykorzystaniem mobilnej pracowni przedmiotowej,
  • wykorzystujemy do pracy z dziećmi narzędzia multimedialne (TIK),
  • zapewniamy rozwój predyspozycji i uzdolnień uczniów poprzez udział w projektach edukacyjnych,
  • kładziemy nacisk na personalizację kształcenia uwzględniając jednocześnie rozwój społeczny i pracę w zespole,
  • zapewniamy specjalistyczną opiekę pedagogiczną z zakresu dysfunkcji (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) oraz zajęcia z psychologiem,
  • organizujemy warsztatowe zajęcia dla dzieci i młodzieży wspierające rozwój osobisty.

W klasach młodszych rozwijamy ideę planu daltońskiego. W procesie dydaktycznym stosujemy ocenianie wspierające (bez ocen cyfrowych). We wszystkich klasach oferujemy poszerzoną naukę matematyki w ramach zajęć MATEMATYCZNEJ KLASY MYŚLĄCEJ. Uczniowie bezpłatnie uczestniczą w dodatkowych zajęciach z języka angielskiego w formie konwersacji. W ramach Centrum Mistrzostwa Informatycznego rozwijają kompetencje matematyczne, poznają podstawowe języki programowania, podstawy robotyki, kodowania gier. Uczestniczą w konkursach programistycznych oraz programach realizowanych przez partnerów Małopolskiej Inicjatywy Cyfrowej Edukacji, w tym Wyższą Szkołą Ekonomii i Informatyki w Krakowie, Zakład Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie oraz Polskie Towarzystwo Informatyczne. W roku szkolnym 2023/24 rozpoczęliśmy szkolenie nauczycieli z zakresu gamifikacji w procesie dydaktyki oraz NVC jako metody pracy wychowawczej z uczniem.