W ramach Codeweek realizowaliśmy dzisiaj projekt educacyjnego escape roomu, którego tematem było poszukiwanie tajemniczej księgi, zawierającej przepis na szczęście. Uczniowie klasy 3, rozwiązując zadania, uczyli się empatii, wrażliwości i szacunku do innych oraz poznawali wartość MAGICZNYCH słów: proszę, dziękuję i przepraszam.
Projekt POSZUKIWACZE TAJEMNIC-TAJEMNICZA KSIĘGA to projekt grywalizacyjny realizowany w formie zagadkowego Escape roomu, w którym dzieci rozwiązują zagadki logiczne, łamią szyfry, poszukują informacji niezbędnych do wykonania zadań. Projekt został tak pomyślany, by w czasie jego realizacji uczestnicy w praktyczny sposób wykorzystywali swoją wiedzę matematyczno-przyrodniczą i humanistyczną i jednocześnie rozwijali umiejętności korzystania z nowych technologii. Każdy uczestnik miał do wykonania w ramach pracy grupowej swoją część zadania i dopiero wszystkie elementy razem dały rozwiązanie. Ekscytująca zabawa pozwoliła uczestnikom rozwijać logiczne myślenie, budować umiejętność pracy zespołowej i rywalizować w formie dobrej zabawy.
Zadania były tak opracowane, by do odczytania instrukcji wykorzystywać różnorodne szyfry, a do rozwiązania zadania aplikacje mobilne i internetowe. Po odczytaniu listu od Mistrza Magii uczestnicy za pomocą zakodowanej mapy mieli za zadanie odnaleźć tajemnicze pudełko. W pudełku znajdowały się zadania ponumerowane od 1-4, które należało otwierać w odpowiedniej kolejności, aby znaleźć klucz – szyfr do kłódki zamykającej pudełko, w którym umieszczone było rozwiązanie zadania. Narzędzia wykorzystywane w czasie gry to między innymi: tablety, ozoboty, qr kody, aplikacje internetowe Genial.ly, Learning apps.
Jak finał zabawy uczniowie rozwiązali quiz Kahoot dotyczący zasad dobrego zachowania. Jeśli i wy chcecie sprawdzić swoją wiedzę rozwiążcie również quiz: link tutaj.
Wiedza zapakowana do pudełka Fajne Granty to program realizowany przez Fundację CoderDojo Polska i firmę T-Mobile Polska. Jego celem jest wsparcie inicjatyw i środowisk zajmujących się szerzeniem nauki programowania skierowanej do społeczności lokalnej. Motywem tej edycji programu było Fajne Pudełko.