KOLOROWE ŚWIADECTWA – RÓŻNOBARWNE TALENTY
Steve Jobs to człowiek, któremu trudno odmówić geniuszu. Wizjoner i twórca wytyczający nowe drogi, w szkole miał trudności, a po pierwszym półroczu rzucił uczelnię.
Gillian Lynne genialna tancerka wciąż miała problemy w szkole, nie odrabiała zadań, nie radziła sobie z pisaniem i matematyką, wciąż przeszkadzała. Nauczyciele sugerowali rodzicom, by wysłać Gillian do szkoły specjalnej. Psycholog orzekł, że Gillian jest urodzoną tancerką i trzeba ją posłać do szkoły … baletowej ?
Tomasz Mann, wciąż otrzymywał marne oceny za prace pisemne …
Elvisa Presleya nie przyjęto do szkolnego chóru, bo uznano, że się nie nadaje.
Nauczyciele nie dostrzegli również talentu przyszłych Beatlesów …
Sally Gardner, brytyjska pisarka i ilustratorka książek dla dzieci, jako dziecko miała najcięższą postać dysleksji i mimo starań długo nie potrafiła nauczyć się czytać.
Przykładów możemy mnożyć …
Dzięki badaniom neurobiologów wiemy dziś, że nie wszyscy są w stanie nauczyć się wszystkiego. Ale każdy ma swoje silne strony i dzięki nim może w życiu odnieść sukces. Dlatego w dobrej szkole na dzieci patrzy się przez pryzmat tego, w czym są dobre. Sukces odniosą w życiu tylko ci, którzy w siebie uwierzą. Dlatego powinniśmy przestać zachęcać młodych ludzi do zbierania samych szóstek i piątek, a skupić się na tym, by w szkole mogli odkryć i rozwijać swoje pasje i talenty. Wtedy i jako nauczyciele i jako rodzice będziemy mogli odejść od roli nadzorców, którzy wciąż muszą pokazywać marchewki lub kijki.
(tekst ze strony: http://www.budzacasieszkola.pl/marzena-zylinska/swiadectwo-z-czerwonym-paskiem/)
W Da Vinci ważny jest każdy, dlatego w bieżącym roku oprócz czerwonych pasków, rozdajemy też niebieskie, żółte, zielone, pomarańczowe, błękitne i różowe – zgodnie z tym, co w naszych uczniach dostrzegamy pięknego.