Trwa rekrutacja na rok szkolny 2017/2018. Prezentujemy listę najczęściej pojawiających się pytań związanych z rekrutacją. Jak zgłosić dziecko? Jaka jest oferta szkoły? Czy szkoła jest bezpłatna? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie teraz w jednym miejscu. Zapraszamy do lektury!
Rekrutacja
- Czy szkoła prowadzi rekrutację w roku szkolnym 2017/2018?
W roku szkolnym 2017/2018 prowadzimy rekrutację dzieci do klasy I z roczników 2010 (7-letnie), 2011 (6-letnie), do klasy III i IV.
- Czy Szkoła Podstawowa Da Vinci jest bezpłatna?
Tak, Publiczna Szkoła Podstawowa jest bezpłatna. Organem prowadzącym jest Fundacja Szkoła Medialna, szkoła działa w oparciu o prawa publiczne i nie pobiera żadnych dodatkowych opłat.
- W jakim terminie należy zapisać dziecko do szkoły?
Rekrutacja trwa do końca czerwca 2017r., o przyjęciu dziecka do szkoły decyduje kolejność zgłoszeń.
- Czy obowiązuje rejonizacja?
Nie, dzieci zapisane do naszej szkoły stają się automatycznie uczniami rejonowymi. O przyjęciu decyduje jedynie podpisanie umowy o zapisaniu/przyjęciu dziecka i złożenie kompletu dokumentów przez rodziców dziecka. Więcej informacji na temat zapisu dziecka do szkoły znajduje się w odpowiedziach na kolejne pytania.
- Jakie warunki należy spełnić, aby dziecko zostało uczniem szkoły Da Vinci?
Należy wypełnić i wysłać elektronicznie formularz zgłoszenia kandydata, znajdujący się na stronie www.spdavinci.pl w zakładce REKRUTACJA. Wypełnienie formularza elektronicznego jest wyrażeniem zgody rodziców na uczestniczenie dziecka w postępowaniu kwalifikacyjnym. Postępowanie rekrutacyjne kończy dostarczenie przez rodziców wypełnionych i podpisanych w wersji papierowej KARTY ZAPISU DZIECKA i WNIOSKU O PRZYJĘCIE DZIECKA DO SZKOŁY oraz niezbędnych dokumentów (odpis aktu urodzenia, dowód osobisty rodzica, informacja o dziecku z przedszkola lub badanie gotowości szkolnej/opinia z poradni).
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby zapisać sześciolatka do szkoły?
Dziecko 6-letnie może być przyjęte do klasy 1 na wniosek rodziców jeżeli:
1) dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej, lub
2) dziecko posiada opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.
Ostateczną decyzję o przyjęciu dziecka 6-letniego do 1 klasy podejmuje dyrektor po odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej z dzieckiem i rodzicami.
- O czym należy pamiętać zanim zapiszesz dziecko do szkoły?
Wybór szkoły podstawowej dla dziecka to bardzo istotna, ale także niełatwa decyzja. Dlatego zapraszamy do zapoznania się z naszymi poradnikami, które przybliżają najistotniejsze kwestie i dają cenne wskazówki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.
- Jak dobrze przygotować dziecko do szkoły?
W poradniku SP Da Vinci przeczytasz na temat tego jak przygotować Twoje dziecko i siebie do pójścia do szkoły. Ponadto na stronie www.spdavinci.pl i na Facebooku gromadzimy dla Ciecie i Twojego dziecka różnorodne ćwiczenia, które wspierają rozwój percepcji wzrokowo-słuchowo-ruchowej, mowy, koordynacji, orientacji przestrzennej, słuchu fonemowego, itp. Bawcie się każdego dnia.
Oferta dydaktyczno-wychowawcza
- Jakie zajęcia oferuje szkoła w ramach obowiązkowych zajęć?
Priorytetem działań szkoły jest wykorzystanie w pracy z uczniem nowych technik i technologii informatycznych oraz wdrażanie uczniów do pracy metodami aktywnymi. Zajęcia organizowane są w oparciu o innowację pedagogiczną, zwiększającą ilość godzin nauczania matematyki, przedmiotów przyrodniczych i nauki programowania.
- Jakie zajęcia dodatkowe odbywają się w szkole?
Rozwijając swoje zainteresowania dzieci mogą skorzystać z bogatej oferty zajęć dodatkowych. W ramach Klubu Poszukiwaczy Talentów wspieramy dzieci w zakresie diagnozy predyspozycji i zainteresowań, pielęgnujemy oraz pomagamy rozwinąć talenty, pasje i zainteresowania. W czasie zajęć w Akademii Kodera, dzieci będą się uczyć podstaw programowania i logicznego myślenia. Spróbuj poczuć to, co ja to zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci. Realizujemy ponadto: Grydaktykę, Park Leonarda, Lekcje żywej historii, Szkolną farmę oraz zajęcia sportowe. Oferta zajęć dodatkowych zostanie poszerzona w oparciu o potrzeby dzieci i oczekiwania rodziców.
- Czy szkoła oferuje zajęcia specjalistyczne?
Tak, każde dziecko będzie mogło skorzystać z pracy z logopedą (wady wymowy, niezakończony rozwój mowy), pedagogiem (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne) oraz wziąć udział w zajęciach Kinezjologii Edukacyjnej rozwijającej aktywność prawej i lewej półkuli mózgowej (profilaktyka dysleksji, dysortografii, dysgrafii).
- Jak liczebne są klasy?
W każdej klasie ilość dzieci nie przekroczy 24 uczniów. Część zajęć planujemy realizować w mniejszych grupach.
- W jakich godzinach odbywają się zajęcia szkolne?
Lekcje rozpoczynamy o godz. 8.00 w systemie jednozmianowym.
- Czy w szkole jest świetlica?
Tak, godziny pracy świetlicy zostaną ustalone wg potrzeb rodziców. Planujemy, aby dzieci pozostające w świetlicy szkolnej nie tylko odpoczywały, ale również uczyły się pracy w zespole, wyrównywały ewentualne deficyty rozwojowe, odrabiały zadania, realizowały zajęcia pozalekcyjne.
- Czy w szkole jest stołówka?
Na życzenie rodziców, za dodatkową opłatą, szkoła będzie organizować catering. Drugie śniadanie (obowiązkowo przynoszone z domu) dzieci jedzą podczas dłuższej przerwy między lekcjami.
- Jakimi metodami pracują nauczyciele w szkole? Czy są one dostosowane do potrzeb dzieci?
Podstawową formą działalności dziecka w klasach edukacji wczesnoszkolnej jest nadal zabawa i to poprzez zabawę dzieci nabywają wszelakich umiejętności. Przestrzeń edukacyjna w szkole sprzyja uczeniu się i wypoczynkowi dzieci. W szkole da Vinci zarówno metody jak i formy pracy z dziećmi są dostosowane do ich możliwości psychofizycznych, rozwoju emocjonalnego oraz preferencji sensorycznych. Dbamy o to, aby dziecko czuło się w szkole bezpiecznie i uczyło się niejako “przy okazji” zabawy. Na lekcjach stosujemy elementy metod pracy takich jak: M. Montessorii, C. Frainet’a oraz wykorzystujemy nowe technologie informacyjne i gry edukacyjne.
- Jak oceniana jest praca dzieci?
Praca oceniana jest na bieżąco i wyrażona w formie opisowej. Rodzice na bieżąco są informowani o postępach dzieci. Zrezygnowaliśmy z dzwonków po to, aby nauczyciel sam decydował o przerwach obserwując poziom koncentracji dzieci w klasie. Przy ocenianiu zachowania planujemy korzystać z aplikacji mobilnych.
- Jakie kwalifikacje posiadają nauczyciele?
Każdy nauczyciel w szkole Da Vinci przygotowany jest merytorycznie do pracy z dziećmi. Przy wyborze pedagogów kierowaliśmy się ich kompetencjami pedagogicznymi, otwartością i kreatywnością zawodową. Nauczyciele posiadają już kilkuletni staż pracy w zawodzie, dysponują dodatkowymi kwalifikacjami.
- Czy w szkole można korzystać z telefonów lub tabletów?
Uczeń korzysta z telefonów i tabletów za zgodą i pod opieką nauczyciela. Telefony, tablety, urządzenia multimedialne są wykorzystywane na lekcji do celów dydaktycznych.
6-latek w szkole
- Po czym poznać, że 6-latek jest gotowy do podjęcia nauki w pierwszej klasie?
Dzieci gotowe do podjęcia nauki przede wszystkim chcą iść do szkoły. Są zainteresowane szkołą i tym, co wiąże się z pełnieniem roli ucznia, a spędzanie czasu bez rodziców, wśród rówieśników nie jest dla nich problemem. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.
- Co sześciolatki zyskują rozpoczynając naukę w szkole podstawowej?
Wcześniejsze rozpoczęcie nauki w szkole dla wielu dzieci wiąże się z efektywniejszym startem w proces edukacyjnym z uwagi na możliwość intensywnego doskonalenia funkcji odpowiedzialnych za czytanie i pisanie. Im wcześniej dziecko rozpoczyna naukę, tym szybciej nabywa umiejętności niezbędnych dla jego rozwoju, wcześniej nabywa motywacji wewnętrznej i osiąga lepsze wyniki w późniejszych etapach edukacji. Jest to także szansa dla dziecka na rozwój jego samodzielności, zdolności koncentracji uwagi, czy zachowań w kontaktach z rówieśnikami jak również starszymi dziećmi.
Odpowiadając na pytania zawarte w arkuszu obserwacji dziecka 6-letniego, uzyskasz informację, w jakim stopniu Twoje dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w szkole – tutaj link do arkusza.
- Co sześciolatki zyskują rozpoczynając naukę w szkole podstawowej?
Wcześniejsze rozpoczęcie nauki w szkole dla wielu dzieci wiąże się z efektywniejszym startem w proces edukacyjnym z uwagi na możliwość intensywnego doskonalenia funkcji odpowiedzialnych za czytanie i pisanie. Im wcześniej dziecko rozpoczyna naukę, tym szybciej nabywa umiejętności niezbędnych dla jego rozwoju, wcześniej nabywa motywacji wewnętrznej i osiąga lepsze wyniki w późniejszych etapach edukacji. Jest to także szansa dla dziecka na rozwój jego samodzielności, zdolności koncentracji uwagi, czy zachowań w kontaktach z rówieśnikami jak również starszymi dziećmi. Przeczytaj także 6 powodów dla, których warto posłać 6-latka do szkoły.