Co nowego czeka Was w roku szkolnym 2018/2019?
- CLASS DOJO – Już wkrótce rozpoczynamy, a w kolejnym roku szkolnym wdrażamy we wszystkich klasach – mobilną aplikację, która w prosty sposób pomaga w budowaniu niesamowitej społeczności klasowej. Awatarowa klasa to idealny sposób na przejrzystą, atrakcyjną dla dzieci metodę oceniania zachowania. Class Dojo jest to aplikacja mobilna skierowana do nauczycieli, uczniów i rodziców, której celem jest kształtowanie właściwego zachowania uczniów w klasie. Całość skonstruowano w formie wyzwania dla uczniów, gdyż ocena pozytywna ze strony nauczyciela daje 1 pkt, a negatywna odejmuje 1 pkt. W swoich urządzeniach, dzięki synchronizacji z chmurą, uczniowie otrzymują wszystkie informacje, są więc na bieżąco z otrzymaną punktacją. Proces dyscyplinowania nie miałby naturalnie najmniejszego sensu, gdyby nie to, że aplikacja zbiera wszystkie dane i udostępnia je na bieżąco rodzicom. Więcej o awatarowej klasie przeczytasz tutaj: http://www.superbelfrzy.edu.pl/pomyslodajnia/zarzadzanie-awatarowa-klasa/
- Rozpoczęliśmy innowację organizacyjno-metodyczną dla uczniów wszystkich klas PROJEKTOWE PIĄTKI, czyli AKADEMIĘ KREATYWNEJ EDUKACJI – projekt pracy aktywnej ucznia. Innowacja “Projektowe Piątki” została zaplanowana z myślą o nowoczesnych, dostosowanych do potrzeb uczniów metod i form pracy. Opiera się na Deweyowskiej pedagogice uczenia się przez rozwiązywanie projektów-problemów w procesie samodzielnej aktywności ucznia. Zgodnie z założeniami neurodydaktyki, uczymy się efektywniej, organizując proces dydaktyczny w sposób zgodny z naturalnymi preferencjami pracy ludzkich mózgów. Celem nadrzędnym innowacji jest włączanie ucznia w organizację własnego warsztatu pracy, jego planowania i realizacji poprzez uczestniczenie, działanie, doświadczanie wieloma zmysłami. Wiecej na ten temat przeczytasz tutaj: https://spdavinci.pl/projektowe-piatki-da-vinci-akademia-kreatywnej-edukacji-projekt-pracy-aktywnej-ucznia/
- Wprowadzamy innowację organizacyjno-metodyczną KOŚCI ZOSTAŁY RZUCONE – czyli czego uczą gry w kości? – projekt rozwijający myślenie matematyczne, wyrównujący kompetencje matematyczne uczniów i kompensujący deficyty w zakresie liczenia. Skierowany do uczniów, którzy lubią liczyć i bawić się liczbami, a także tych, dla których matematyka jest “piętą Achillesową” – mamy nadzieję, że dobra zabawa połączona z nauką w zespole pomoże pokonać trudności matematyczne dzieci.
- Rozpoczniemy kolejny, nowy projekt wychowawczy “Szczypta złości, odrobina radości” – dla uczniów wszystkich klas, którego celem jest rozwijanie kompetencji społecznych dzieci, uczenie komunikacji, nazywania i wyrażania emocji (szczególnie złości, agresji, frustracji), integracji zespołu klasowego – czyli rozwijanie kompetencji miękkich dzieci i młodzieży. W ramach projektu realizujemy TURNIEJ SZEŚCIU, czyli rodzaj grywalizacji, która ma na celu integrację zespołów klasowych Da Vinci Publicznej Szkoły Podstawowej poprzez wspólne działania na rzecz rozwiązywania zadań i konkurencji. Drużyna zwycięska otrzymuje puchar TURNIEJU SZEŚCIU oraz tytuł MISTRZA FAIR PLAY.
- Podejmiemy współpracę w Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy po to, aby nasi uczniowie uczyli się współpracy i solidarności z innymi potrzebującymi pomocy – jako wolontariusze będą mogli kwestować na rzecz fundacji w ramach własnego szkolnego Sztabu Da Vinci. Odwiedzimy również miejsca, gdzie trafia sprzęt medyczny WOŚP, czyli m.in. szpitalne oddziały noworodków.
- Uczniowie Da Vinci będą beneficjentami kolejnej, trzeciej edycji projektu edukacyjnego GRYDAKTYKA – który powstaje z myślą o popularyzacji wykorzystania gier komputerowych w edukacji. To próba przełamania dotychczasowych schematów nauczania i stworzenie elastycznego i przyjaznego środowiska nauki dla uczniów, wykorzystującego w dydaktyce gry komputerowe, które rozwijają procesy motywacyjne u uczniów, doskonalą kompetencje w zakresie przedmiotów matematycznych, przyrodniczych, informatycznych w oparciu o nowoczesne narzędzia edukacyjne.
- Będziemy kontynuować i rozwijać innowację „Roztańczona Szkoła Da Vinci, czyli szkoła zaprogramowana na taniec”. W nadchodzącym roku szkolnym planujemy prowadzić dwa zespoły taneczne, złożone z dzieci klas 1-3 i 4-5.
- Poszerzamy ofertę zajęć z zakresu technik i metod uczenia się wprowadzając zajęcia obligatoryjne dla każdej klasy w ramach godziny wychowawczej i naprzemiennie z wychowaniem do życia w rodzinie w klasach 4,5. Projekt EDUBELFER junior skierowany jest szczególnie do uczniów, którzy chcą UMIEĆ uczyć się skutecznie oraz wykorzystywać swoje preferencje sensoryczne. Na zajęciach proponujemy m.in. takie metody pracy jak: mind mapping, mnemotechniki, poszerzanie pola widzenia, wstęp do szybkiego czytania, czytanie ze zrozumieniem, doskonalenie dykcji, gimnastykę mózgu, itp.
- Planujemy poszerzyć zakres kształcenia językowego dzieci wprowadzając drugi język obcy dla chętnych dzieci w ramach zajęć dodatkowych.
- Pierwszy tydzień nauki w szkole, od 3 do 7 września 2018, to TYDZIEŃ INTEGRACJI W DA VINCI – czyli zajęcia w zespołach klasowych i wspólnie z całą społecznością szkolną odbywające się w budynku szkoły oraz poza nim – wyjścia, pikniki, wycieczki i zajęcia integracyjne dla dzieci.
Zapraszamy do nas! U nas nauka staje się przygodą!
Katarzyna Sieniawska