RODZICE, STAWIAJCIE GRANICE! czyli jak postępować, żeby moje dziecko było szczęśliwe?

Dla prawidłowego rozwoju dzieci potrzebują uporządkowanego świata.  Mają potrzebę poznawania reguł, które nim rządzą oraz chcą wiedzieć, czego od nich oczekujemy. W ten sposób dowiadają się na co mogą sobie pozwolić w kontakcie z innymi i co się stanie kiedy posuną się za daleko … Temu wszystkiemu służą granice, stawiane przez rodziców i nauczycieli, odgrywające…

Szczegóły

Nauka poprzez zabawę i rozwój kreatywności dziecka, czy pruski system zdobywania wiedzy i wyścig szczurów, czyli dlaczego w szkole DaVinci rozwijamy ideę kreatywności i uczymy się w zabawie?

Często słyszymy opinie rodziców, że ich dzieci są przemęczone szkołą, niekończącymi się zadaniami domowymi i zajęciami pozalekcyjnymi. Nic dziwnego, że nie pozostaje dzieciom zbyt dużo czasu na zabawę, której nie tylko potrzebują, ale też dzięki której w naturalny sposób uczą się otaczającego ich świata. Gdzie przebiega granica miedzy naturalną ciekawością świata, a koniecznością mechanicznego przyswajania…

Szczegóły

ADAPTACJA W SZKOLE, czyli co zrobić kiedy moje dziecko nie może odnaleźć się w zespole?

Zdecydowana większość dzieci nie ma problemu z adaptacja w szkole, niezaleznie od tego czy dopiero naukę rozpoczyna, czy kontynuuje ją w nowym środowisku. Oczywiście pierwsze dni nauki nie muszą być łatwe, to jednak w krótkim czasie dzieci zyskują nowych przyjaciół, kolegów a szkoła staje się miejscem nie tylko nauki, ale również socjalizacji czyli szerokich kontaktów…

Szczegóły

Wyprawka dla uczniów

Lista rzeczy niezbędnych dla pierwszoklasisty: 3 zeszyty w cienkie linie (czerwone i niebieskie), w kratkę, + zeszyt do korespondencji (w linię) 3 zeszyty w kratkę (do j. angielskiego, matematyki i religii) plecak/tornister śniadaniówka + bidon, chusteczki higieniczne, nawilżające piórnik miękki ołówek (do pisania w zeszycie) szt. 2 temperówka gumka pióro (na naboje, nie kulkowe) klej…

Szczegóły

„Stawanie się” to najważniejszy cel współczesnej edukacji

Cytując Marca Prensky’ego „szkoły i system edukacji nie może za bardzo skupiać się na uczeniu się / nauczaniu. To nie jest cel sam w sobie, a jedynie środek wiodący do rozwoju indywidualnego potencjału ucznia. System szkolny powinien zmieniać programy nauczania w taki sposób, aby w większym stopniu kształtowały umiejętności: krytycznego myślenia, skutecznego działania, kształtowania dobrych…

Szczegóły

Z pamiętnika ucznia … Mamo, Tato! Przepiszcie mnie do innej szkoły!

Co czuje Antek? Kiedy budzę się rano czuję ból brzucha, jest mi niedobrze … proszę mamę, aby pozwoliła mi zostać w domu, niestety bezskutecznie 🙁 Zwlekam się z łóżka i powolnym krokiem kieruję się do łazienki, potem kuchnia, śniadanie, plecak i wychodzę. Napięcie narasta …niepokój wkrada się w moje myśli: czy dam radę, czy dotrwam…

Szczegóły

JAK WYCHOWAĆ RASOWEGO CHULIGANA, czyli o trudnej sztuce bycia odpowiedzialnym rodzicem …

      O tym, że wychowanie dziecka nie jest łatwym zadaniem, wie każdy, kto jest rodzicem. W zasadzie nikt nas nie uczy jak być mądrym przewodnikiem w wychowaniu dzieci. Wszelkie wzorce jakie posiadamy pochodzą z obserwacji postępowania naszych rodziców, dziadków i bliskiego otoczenia. Niesiemy ze sobą bagaż genów, predyspozycji, temperamentu, które warunkują nasze zachowania,…

Szczegóły