Grydaktyka – konkurs dla uczniów

Drodzy Rodzice, Zapraszamy uczniów klas 4 i 5 do udziału w konkursie programistycznym „Szkoła w Nowym wymiarze”, który realizujemy w ramach programu Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry. Przedmiotem konkursu jest stworzenie prostej gry lub animacji w programie Scratch, przedstawiającej szkołę przyszłości. Celem konkursu jest upowszechnienie stosowania gier komputerowych w dydaktyce szkolnej oraz rozwój potrzebnych do…

Szczegóły

Jak skutecznie wydawać dziecku polecenia?

        Nieposłuszeństwo jest zachowaniem wyuczonym i wzmacnianym w interakcjach z innymi osobami. Najczęściej służy dziecku do radzenia sobie ze stresem w danej sytuacji – zazwyczaj bowiem dorośli ustępują i wycofują wydane wcześniej polecenia. Na pewno znacie państwo taką sytuację: “Za każdym razem, kiedy proszę moje dziecko o wykonanie polecenia, spotykam się z…

Szczegóły

WYPRAWKA W DA VINCI to NIE WYPRAWA NA ZAKUPY!!

Szanowni Rodzice, powrót dzieci do szkoły nie musi wiązać się ze stresem zakupu przyborów szkolnych i książek! Mając na uwadze dobro dzieci (niezdrowa konkurencja) i Państwa czas wdrożyliśmy rozwiązanie, które sprawdza się i służy nam wszystkim. W szkole Da Vinci rodzice nie muszą kupować indywidualnie przyborów szkolnych dla swoich dzieci, zamawiamy je hurtowo dla wszystkich…

Szczegóły

MAŁA MOTORYKA A ROBOTYKA, czyli co wspólnego mają ze sobą ozoboty i ćwiczenia dłoni/palców?

Okazuje się, że prowadzone w Da Vinci Publicznej Szkole Podstawowej w Krakowie zajęcia programowania wykorzystujące OZOBOTY I EDISONY świetnie wpisują się w rozwój małej motoryki, czyli sprawności dłoni i palców. To umiejętność  niezbędna do rozwoju procesu pisania, manipulowania przedmiotami, grania na instrumentach, lepienia z plasteliny, rysowania, malowania, posługiwania się nożem i widelcem, celowania, szydełkowania, posługiwania…

Szczegóły

O czym każdy rodzic wiedzieć powinien?

Szkoła ma obowiązek dostosować wymagania edukacyjne do potrzeb rozwojowych dziecka na podstawie opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz na wniosek rodzica, nauczyciela, pedagoga szkoły – jeśli dostrzegą taką potrzebę (wówczas nie jest potrzebne żadne orzeczenie!). W takim przypadku szkoła NA PIŚMIE sporządza PDW – Plan Działań Wspierających ucznia. Nie jest to dobra wola szkoły, lecz obowiązek…

Szczegóły

Co nowego w Da Vinci w 2018/2019?

Co nowego czeka Was w roku szkolnym 2018/2019? CLASS DOJO – Już wkrótce rozpoczynamy, a w kolejnym roku szkolnym wdrażamy we wszystkich klasach – mobilną aplikację, która w prosty sposób pomaga w  budowaniu niesamowitej społeczności klasowej. Awatarowa klasa to idealny sposób na przejrzystą, atrakcyjną dla dzieci metodę oceniania zachowania. Class Dojo jest to aplikacja mobilna…

Szczegóły

PROJEKTOWE PIĄTKI w Da Vinci – AKADEMIA KREATYWNEJ EDUKACJI – projekt pracy aktywnej ucznia

Innowacja “Projektowe Piątki” została zaplanowana z myślą o nowoczesnych, dostosowanych do potrzeb uczniów metod i form pracy. Opiera się na Deweyowskiej pedagogice uczenia się przez rozwiązywanie projektów-problemów w procesie samodzielnej aktywności ucznia.  Zgodnie z założeniami neurodydaktyki, uczymy się efektywniej organizując proces dydaktyczny w sposób zgodny z naturalnymi preferencjami pracy ludzkich mózgów. Celem nadrzednym innowacji jest…

Szczegóły

Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku szkolnym – co mogą zrobić rodzice i nauczyciele?

Na zachowanie dziecka w szkole wpływ ma wiele czynników. Są nimi między innymi: system nagród i kar wyniesiony z domu (czyli tzw. wychowanie), doświadczenia z przedszkola, zdrowie fizyczne, rozwój  oraz EMOCJE. Zachowanie niektórych dzieci w szkole bardzo nas niepokoi, szczególnie dlatego, że jest uciążliwe dla innych lub niekorzystne dla samego dziecka. Tym bardziej trudno jest…

Szczegóły

Co zrobić, kiedy dziecko bije, krzyczy, skarży … ?

„Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz, jeśli nie wie – wytłumacz, jeśli nie może – pomóż.” (Janusz Korczak) Istnieje różnica między dzieckiem agresywnym a takim, które w sytuacji dla niego “trudnej” stosuje takie rozwiązania, które ogólnie możemy nazwać zachowaniami agresywnymi. Za agresywne uznaje się dziecko, które wywołuje konflikty, bije inne dzieci czy…

Szczegóły

Dlaczego moje dziecko nie umie przegrywać?

Dzieci, a nawet niektórzy dorośli, mają trudność z zaakceptowaniem przegranej. Dlaczego? Małe dziecko, nabywając nowych umiejętności, jest chwalone przez swoich rodziców i nagradzane uznaniem za osiągnięcia. To z kolei nakręca potrzebę prezentowania światu swoich umiejętności, chwalenia się samodzielnością (np. zawiązaniem butów bez pomocy rodziców) i zdolnościami intelektualnymi. Zwycięstwo to chwila, kiedy rozpiera go cudowne uczucie…

Szczegóły