MaSa Radości, czyli MAła SAla – duży rozwój

Szkoła Da Vinci w Krakowie to szkoła, w której liczy się każdy uczeń, jego potrzeby, pasje i marzenia. A marzeniem naszych uczniów jest profesjonalna sala sportowa, w której będą mogli bezpiecznie ćwiczyć, bawić się i relaksować.
Integracja zmysłów, integracja przestrzeni i kompetencji – tak krótko można określić pomysł, który chcemy zrealizować w tzw. małej sali gimnastyczno-sensorycznej. Chcemy stworzyć salę, która będzie spełniać funkcję sali do gimnastyki, rekreacji, relaksu, tańca, w której dzieci na co dzień będą odkrywać świat i siebie.

Projekt Grydaktyka, czyli edukacja poprzez gry

Grydaktyka to projekt, który powstał z myślą o popularyzacji wykorzystania gier komputerowych w edukacji. To próba przełamania dotychczasowych schematów nauczania i stworzenie elastycznego i przyjaznego środowiska nauki dla uczniów, wykorzystującego w dydaktyce gry komputerowe. Realizując projekt szczególną wagę przywiązujemy do wskazywania działań, które rozwijają procesy motywacyjne u uczniów, doskonalą kompetencje w zakresie przedmiotów matematycznych, przyrodniczych, informatycznych w oparciu o nowoczesne narzędzia edukacyjne.

Bajki ozobotów, czego Lem nie wymyślił

“Bajki ozobotów – czego Lem nie wymyślił” to program dla pasjonatów programowania i nowych technologii, w którym łączymy literaturę i programowanie. W ramach programu przybliżamy uczniom postać pisarza i wizjonera przyszłości Stanisława Lema i rozpoczynamy przygodę z językiem kodu. Czytamy Lema, słuchamy audiobooków, tworzymy interaktywne bajki, programujemy ozoboty.
Projekt realizowany z programu grantowego Fajne Granty Fundacji CoderDojo Polska i T-Mobile Polska.

MATMARATON, turniej gier matematycznych

MATMARATON – turniej gier matematycznych, mający na celu wspieranie procesu edukacyjnego poprzez wdrażanie innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, jakimi są aplikacje i gry komputerowe. Ideą programu jest budowanie płaszczyzny współpracy i porozumienia środowiska szkolnego, rozwijanie idei Otwartych Zasobów Edukacyjnych, czyli powszechnie dostępnych zasobów (kursów, materiałów dydaktycznych, artykułów i innych), udostępnianych swobodnie, za darmo wraz z prawem do ich dalszego wykorzystywania i adaptacji.
Projekt realizowany z grantu mBanku – w ramach projektu “mPotęga”

Projekt Da Vinci – Klub Poszukiwaczy Talentów

Da Vinci – Klub Poszukiwaczy Talentów to projekt, który wspiera realizację zasadniczego zadania szkoły, jakim jest pomoc w odkrywaniu i rozwijaniu indywidualnych talentów dzieci i młodzieży. Tuż obok nas i w nas są muzycy, plastycy, literaci i tancerze, wybitni matematycy, przyrodnicy, społecznicy i reporterzy, konstruktorzy oraz sportowcy, czarodzieje i ogrodnicy. Czas odkryć te talenty!

Akcja Cyberbezpieczni

Celem projektu jest propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu uczniów do zasobów internetowych, pokazywanie pozytywnych wzorców oraz zwrócenie uwagi na potencjał sieci oraz różne możliwości jej zastosowania – w edukacji, w kontaktach z rówieśnikami, a także jako formę twórczej rozrywki. Uczymy o zagrożeniach w sieci, mówimy o skutkach nadużywania Internetu, pokazujemy zasady netykiety obowiązujące w Internecie, tworzymy kodeks mądrego postępowania w cyberprzestrzeni.

Bądź kumplem – nie dokuczaj

BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ – program realizowany we współpracy z Cartoon Network mający na celu przeciwdziałanie przemocy i wykluczeniu uczniów. Wspiera rodziców i nauczycieli, uczy skutecznych sposobów radzenia sobie z przemocą w klasie i w domu.